zkouska_poznamky_m2
Několik poznámek ke zpracování zkouškového testu
- Především si zkontrolujte, zda jste obdrželi test té úrovně, na kterou jste se přihlásili (A nebo B)
- Test obsahuje celkem 6 úloh, zpravidla rozdělených dále na několik podotázek. Zpracovávat je můžete v libovolném pořadí. Nicméně se snažte, aby řešení jedné úlohy bylo pokud možno pohromadě. Minimalizujete tím nebezpečí, že opravující učitel něco přehlédne.
- U testu se hodnotí nejen správnost výsledků, ale hlavně postup, jakým se k těmto výsledkům dostanete. Samotné výsledky bez podrobného vysvětlení postupu výpočtu nikdy nebudou hodnoceny plným počtem bodů (pokud za ně vůbec nějaké body dostanete).
- Samotný postup bez výsledků ovšem také není ideální. Proto své výsledky, ke kterým dospějete, náležitě zvýrazněte, aby opravující poznal, co za výsledek považujete. Vyhnete se tím dalším možným nedorozuměním.
- Výsledky uvádějte pokud možno celou souvislou větou (nebo větami, je-li to potřeba). Opět tím jednak ukážete, že úloze rozumíte, jednak se vyhnete nepochopení „co jste tím vlastně chtěli říci“ ze strany opravujícího.
- Pište čitelně a dodržujte úpravu textu a obrázků. Nečitelný text se nedá opravovat.
- Obrázky a grafy popisujte v maximální možné míře. Označení os, popis křivek, souřadnice důležitých bodů a označení oblastí šrafováním by mělo být samozřejmostí.
- Věnujte zvýšenou pozornost úpravám výrazů, především práci se znaménky, úpravám zlomků a složených závorek. Naprostá většina chyb pramení z nepozornosti při úpravách.
- Výrazy ve výsledcích zjednodušujte na maximální možnou míru. Není třeba nahrazovat iracionální výrazy čísly (navíc kalkulačky nejsou dovoleny), ale zase by se ve výsledcích neměly vyskytovat takové výrazy jako například: $\log(1)$, $\frac{9}{3}$, $\frac{2}{4}$, $\cos(\pi)$.
- U příkladů, kde je to možné, provádějte zkoušku. Využijete tak případný zbývající čas k odhalení chyb, které byste si později vyčítali.
/data/www/mat.nipax.cz/data/pages/zkouska_poznamky_m2.txt · Poslední úprava: 2023/07/28 17:14 autor: 127.0.0.1